Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Datang Lagi ^_^

Tuesday, May 10, 2011

Vlogging

Assalamualaikum W.B.T

Sekarang ni orang tengah giler vlogging. Video+Blogging. Senang citer blogging dalam bentuk video. Syok juga tengok. Action, voices, facial expression, songs...

Yang femes kalau yang saya tahu, Matluthfi90, IniAnwarHadi (is it Anuar or Anwar?), Maria Elena (her english is superb~) and latest, produk dari Egypt, Lah.. Try cari dekat YouTube.

Sekarang ni generasi orang malas membaca. Orang lebih suka mendengar dan berhibur.
eh ye ke?

Tak caya?

Dah berapa banyak kali entah dalam majalah keluar artikel "Rakyat Malaysia kurang membaca"..
Tajuk exam bahasa melayu pun selalu tanya pasal "Cara memupuk semangat membaca"
Bila kena tanya soalan general knowledge tak boleh nak jawab, sebab kurang membaca.

....

Bila pameran buku or pesta buku, melalak nak pergi cari buku.
Sanggup berhabis beratus, beribu sebab nak beli buku.

"Saya nak kamus! Saya nak majalah Solusi! Saya nak Ensiklopedia National Georgraphic! Saya nak buku mewarna! Saya nak novel Aa+Bb! Saya nak Atlas!"

Hah... Ambik kau! Semua nak borong...

Ironinya, bila dah beli, tak nak la pulak baca...
Buku2 tu hah duduk bersidai atas almari...

Bila tengok buku banyak dekat almari, fuih rasa hebat kejap... "Eh, banyak giler buku aku. Kalau orang tengok ni mesti dia cakap aku rajin membaca. Hehehehe"

.....

Hah, kalau nak membaca, saya syorkan Al-Quran. Sirah, hukum hakam, ayat2 cinta semua ada.. Dapat pahala lagi kalau baca.

Dah, saya malas tulis konklusi. Since study leave secara rasminya belum bermula, dunia study saya serabut... Exam written n oral tinggal sebulan aje lagi..


Buku-buku medik saya memanggil untuk dibaca....~

p/s: still video dorang best and the messages pun best jugak..

eh, tajuk post tiada kena mengena yer? Lantaklah...

2 comments:

  1. hahaha.. im writing a post on vlogging too..
    tp tjuk tk catching kot.. :(

    ReplyDelete
  2. eh, bila? ta penah baca pun..

    feel wanna rite, tapi malas nak mengolah.. huhuh

    ReplyDelete