Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Datang Lagi ^_^

Wednesday, September 28, 2011

Menangis

Assalamualaikum W.B.T

Yeay! dah balik mesir! (heheh cam excited je bunyi kan, tapi percayalah ini lakonan semata)

Sebak tinggalkan family. Walaupun balik kali ni banyak bergaduh dengan mak, tapi hukhuk itulah yang sweetnya bila duduk jauh2 ni duk teringat balik. Mak kata A, kita kata B. Mak suruh A, kita buat B. Akhirnya dua-dua tacing dan muncung.. Hahaha!

Sudah tahun 3, tapi masih berairmata di KLIA. Nak buat macamana.. Menangis tu melegakan. Tak kisahlah orang kata apa dah..Nak nangis dan peluk mak kuat2 juga. Biarlah orang kata cengeng pun, saya bermanja dengan mak sendiri juga. Bukannya entah siapa-siapa..

Tentulah mak buat-buat tabah, tapi mak lebih kurang saya jugak.. Lama-lama, suaranya dah mula pecah dan bergetar.. Akhirnya saya gelak!
Konon tabah dan be brave ye! Hahaha leaking of emotion berlaku juga...

Adik kata, dah tahun 3 nangis2 lagi.

Ouh, tahu tak betapa leganya menangis???

Dulu pernah rasa tiada perasaan. Emosi habis diperah keluar akibat stress. Tak mampu menangis.. Tak mampu luah.. Atas tikar sejadah pun tak mampu... Rasa semua beban masih terbuku.

Sampailah satu hari, DIA bagi peluang untuk saya menangis semula. Masa tu, memang banjir lah... Tak berhenti. Lega bukan main!! Hebatnya lah penangan menangis ni... Saya tak peduli orang kata apa, sebab saya punyalah lega, DIA masih bagi saya rasa dan jiwa.

Hati yang keras sahaja yang mampu untuk tidak tersentuh dan menangis.. Rugi kan kalau kita tak mampu menangis kerana DIA? Kan air mata yang jatuh sebab takutkan DIA mampu selamatkan kita dari Neraka?

Hebatkan kuasa air mata?


3 comments:

  1. sabar adilah...
    kali nie pun,saya kembali ke mesir dengan penuh air mata...

    ReplyDelete
  2. saya like komen org di ats..hoho..

    ReplyDelete
  3. bez kan nangis2...lg bez klu nangis ada teman...

    nangis sorang2 pun bez gak~

    ReplyDelete