Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Datang Lagi ^_^

Tuesday, June 14, 2011

Mid Jun and Mid Year


Assalamualaikum W.B.T..

"Dila, ko kena ingat birthday aku! Birthday aku betul-betul jatuh pada mid year..."

Mid Year : Bulan Jun
Mid Jun : 15

Yes! It's her birthday today....

Orang Vienna apa khabar? Orang Vienna nak exam Matura kan? Sekarang oral kan? Macam mana preparations? Dah ready? Tengok status di Facebook, gaya macam nak jadi lawyer jer... hehehe... White Scarf - checked! Blazer - checked! Blouse - checked!

Orang Vienna, orang di sini rindu kamu. Mana taknya, kalau di sekolah dulu semua sebelah-sebelah. Katil sebelah, tempat duduk di kelas sebelah, almari di dorm sebelah, almari buku di kelas pun sebelah... Tak berenggang... "Deeela, eh apasal sebelah lagi niii?"

Biarlah, Allah dah susun begitu...

Tapi sekarang, kamu dekat sana. Saya dekat sini :(

Jauh tak?

Saya harap kamu terus kuat di sana...

Sebak tahu! Bila kamu mengadu, kamu selalu solat sorang2... Bila kamu beritahu, tiada siapa yang tasmik bacaan Quran kamu... Bila kamu selalu cerita yang kamu sorang2...

Menjadi satu-satunya pelajar Malaysia dan muslim di bumi asing, bukan kekuatanku... Kalau saya, mesti dah mentak2 mahu pulang... Budak manja macam saya mana tahan. Kalau di KISAS dulu time SPM, kamulah yang selalu pujuk saya. Suruh sabar. Cheering me up. Buatkan saya biskut tuna. :) Kalau saya gaduh dengan si dia, mesti kamu akan2 kutuk2 dia dan back up saya... Kesian dia... (Hahah tapi nampaknya kamu dulu berbaik dengan dia!)

Walau kamu berjuang sorang2 di sana, kamu lebih tahu dari saya.. Kamu cerita pasal Nouman Ali Khan.. Kamu cerita tentang Suhaib Webb.. Kamu cerita itu dan ini... Saya? Hmmm....

****

Semoga pada hari ni kamu terus kuat... Tak reti dah nak bermadah puisi, menabur kata-kata berbunga...

Semoga Allah berkati hidup kau sahabat! Semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmat ke atas kau sahabat! Semoga iman, ilmu dan amal kau sentiasa bertambah sahabat! Demi Allah, aku harap ukhuwah ni terus segar hingga ke syurgaNYA.

Tim, Me and Huda... Happy Birthday Huda!! Ko dah tua... Hikhikhik!! :)

p/s: Nih kira hadiah la yer... kihkihkih!

5 comments:

  1. aaaaaa..so sweet, teringat time dulu²! deela, ko ni kannn, suke buat org nangis tau T.T
    thanx deelaa, appreciate it sooo much :)
    i cant believe i've told u that much.
    u'll be in my dua always.
    x tau nak kate ape deela, duk kat depan laptop, umur nak melangkau 20, bace post yg ditulis khas utk aku, petang² dgn kicauan burung, sorg² kat sini,... can't describe the feeling
    anyway, teruk sgt ke aku kutuk die? hahaha
    love u sooo much deela
    jazakillah khairan kathira!

    ReplyDelete
  2. Huda :') Mana boleh suruh aku nangis2 sorang, ni nak suh ko nangis sekali dengan aku la ni...

    u'll be in my dua' too...

    hahaha, besalah bila emo meraja, habis kena hambur.. But he's not that bad isn't?

    love u too huda! take care dear!!

    ReplyDelete
  3. hahaha remaja emo meraja... haiihh
    noo, of coz not that bad,, tp dulu kan dok asrama, dlm kepompong, dunia nmpk sempit, so asal ade yg boleh ditibai dikutuk, haa, tu lah jd nye~ amat laaa x matured kite sume dulu²..
    aku dok gelak e bile pike² balik time kite kat asrama dulu2.. bnyk kenangan cik oiii

    ReplyDelete
  4. weyh..emo plak bdk2 ni..
    nk join nanges skai blh???

    ReplyDelete
  5. hehehe syak tak kan tak kenal kami... emo emo emo je kerjanya... kihkihkih...

    boleh syak :')

    ReplyDelete